Peugeot 308 II samochodem roku 2014
W głosowaniu dziennikarzy Peugeot 308 II zdobył 307 punkty i okazał się bezkonkurencyjny. BMW i3, kolejnego w stawce, Peugeot wyprzedził o aż 84 punkty. Różnica pomiędzy drugim miejscem (223) a trzecim Tesla S (216) nie była już tak duża.

Konkurs na europejski samochód roku jest organizowany nieprzerwanie od 1964 roku. Obecne zasady dopuszczają do niego jedynie te samochody, których produkcja jest szacowana na co najmniej 5 tys. sztuk. Oprócz tego pojazd musi się pojawić na minimum pięciu krajowych rynkach Europy, a także musi być dostępny w sprzedaży w momencie głosowania. Samochód roku jest wybierany w głosowaniu jury złożonego z dziennikarzy motoryzacyjnych. W tej edycji udział wzięło 58 dziennikarzy z 22 państw w tym dwóch z Polski. Jury brało pod uwagę takie czynniki jak: bezpieczeństwo, komfort, zużycia paliwa, prowadzenia, osiągi, funkcjonalność, ekologia, wrażenia z jazdy oraz stosunek ceny do jakości.
Peugeot 308 II jest następcą uznanej 308-ki, która była produkowana w latach 2007-2013. Jej protoplastą jest natomiast laureat konkursu z 2002 roku - Peugeot 307. Podobnie jak zwycięzcy czterech ostatnich edycji konkursu, 308-ka reprezentuje segment C, czyli niższą, średnią klasę samochodów osobowych. Samochody tej klasy charakteryzują się uniwersalną budową nadwozia, która pozwala na wygodne korzystanie z samochodu zarówno w mieście, jak poza nim.
Prestiżowy tytuł „Samochodu Roku 2014” stanowi potwierdzenie licznych zalet modelu 308, który uosabia dążenie do perfekcji całej marki Peugeot, wyróżniając się dynamiczną i elegancką stylistyką. Ponadto 308-ka imponuje nowoczesną konstrukcją nastawioną na oszczędność paliwa, obejmującą rozwiązania pozwalające ograniczyć masę własną pojazdu, zagwarantować znakomite prowadzenie i właściwości jezdne, a także innowacyjnym kokpitem i-Cockpit oraz najwyższą starannością wykonania – napisał na swojej stronie internetowej producent samochodu.
Tym co wyróżnia 308-kę na tle konkurencji jest to, że wnętrze jest niemal zupełnie pozbawione przycisków i pokręteł. Wszystko to, do czego już zdążyliśmy się przyzwyczaić – pokrętła klimatyzacji, przyciski radia itd. zostało zastąpione przez dotykowy panel w konsoli centralnej. Przy jego pomocy można sterować radiem, klimatyzacją, korzystać z nawigacji, kamery cofania itd. Ekran dotykowy jest również multimedialnym centrum rozrywki, na którym można sterować odtwarzaczem muzyki i przeglądać zdjęcia.
Samochód jest oferowany z dziewięcioma silnikami do wyboru – czterema benzynowymi i pięcioma wysokoprężnymi. W najbliższych tygodniach na rynku ma zadebiutować wersja SW modelu, czyli funkcjonalne kombi, które najprawdopodobniej zwiększy zainteresowanie klientów.