Czeka nas paraliż prac WORD - wywiad z prezesem KSD WORD
Wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego funkcjonują obecnie dzięki tymczasowemu rozwiązaniu problemu z systemem teleinformatycznym do obsługi procesu egzaminowania i elektronicznej komunikacji ze starostwami, które wydają dokumenty. Niebawem umowy wygasną. Większość ośrodków egzaminacyjnych nie rozpisało jeszcze nowych przetargów na system.

Specgrupa szkół jazdy zajmuje się na przykład kwestią samochodu szkoły jazdy na egzaminie praktycznym. Jak pan podchodzi do tego tematu?
Krajowe Stowarzyszenie Dyrektorów Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego powstało w 1998 roku. Inicjatorami założenia stowarzyszenia było czterech dyrektorów WORD: Marek Staszczyk (Bydgoszcz), Mieczysław Leśniak (Warszawa), Marian Krztoń (Rzeszów) i Władysław Drozd (Zielona Góra). W lipcu 1998 r. w odbyło się spotkanie założycielskie, w którym uczestniczyli m.in. Jerzy Folga (ówczesny dyrektor departamentu w Ministerstwie Transportu), Marek Staszczyk (gospodarz spotkania), Mieczysław Leśniak, Włodzimierz Buczyński (Poznań), Edward Stopczyński (Gdańsk), Janusz Myszkowski (Szczecin), Zbigniew Józefowski (Gorzów Wlkp.), Tadeusz Terlikowski (Siedlce), Tomasz Matuszewski (Płock). Stowarzyszenie zostało formalnie zarejestrowane 28 sierpnia 1998 r. w Sądzie Rejonowym w Bydgoszczy, a w dniu 18 grudnia 1998 r. również w Bydgoszczy odbyło się pierwsze walne zebranie członków stowarzyszenia. Udział wzięło 40 dyrektorów WORD lub ich pełnomocników. Wybrano władze stowarzyszenia i dokonano zmian w statucie.