infoCAR

Jesteś w naszym starym serwisie.

Serwis działa, niedługo wszystkie usługi będą w nowym info-car.pl

Zaloguj się

Peugeot 308 II samochodem roku 2014

Utworzono: 06-03-2014 0:00

W głosowaniu dziennikarzy Peugeot 308 II zdobył 307 punkty i okazał się bezkonkurencyjny. BMW i3, kolejnego w stawce, Peugeot wyprzedził o aż 84 punkty. Różnica pomiędzy drugim miejscem (223) a trzecim Tesla S (216) nie była już tak duża.

Peugeot 308 II, źródło: wikipedia.org, autor: Silosarg, Ten plik udostępniony jest na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported

Peugeot 308 II, źródło: wikipedia.org, autor: Silosarg, Ten plik udostępniony jest na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported


Konkurs na europejski samochód roku jest organizowany nieprzerwanie od 1964 roku. Obecne zasady dopuszczają do niego jedynie te samochody, których produkcja jest szacowana na co najmniej 5 tys. sztuk. Oprócz tego pojazd musi się pojawić na minimum pięciu krajowych rynkach Europy, a także musi być dostępny w sprzedaży w momencie głosowania. Samochód roku jest wybierany w głosowaniu jury złożonego z dziennikarzy motoryzacyjnych. W tej edycji udział wzięło 58 dziennikarzy z 22 państw w tym dwóch z Polski. Jury brało pod uwagę takie czynniki jak: bezpieczeństwo, komfort, zużycia paliwa, prowadzenia, osiągi, funkcjonalność, ekologia, wrażenia z jazdy oraz stosunek ceny do jakości.


Peugeot 308 II jest następcą uznanej 308-ki, która była produkowana w latach 2007-2013. Jej protoplastą jest natomiast laureat konkursu z 2002 roku - Peugeot 307. Podobnie jak zwycięzcy czterech ostatnich edycji konkursu, 308-ka reprezentuje segment C, czyli niższą, średnią klasę samochodów osobowych. Samochody tej klasy charakteryzują się uniwersalną budową nadwozia, która pozwala na wygodne korzystanie z samochodu zarówno w mieście, jak poza nim.


Prestiżowy tytuł „Samochodu Roku 2014” stanowi potwierdzenie licznych zalet modelu 308, który uosabia dążenie do perfekcji całej marki Peugeot, wyróżniając się dynamiczną i elegancką stylistyką. Ponadto 308-ka imponuje nowoczesną konstrukcją nastawioną na oszczędność paliwa, obejmującą rozwiązania pozwalające ograniczyć masę własną pojazdu, zagwarantować znakomite prowadzenie i właściwości jezdne, a także innowacyjnym kokpitem i-Cockpit oraz najwyższą starannością wykonania – napisał na swojej stronie internetowej producent samochodu.


Tym co wyróżnia 308-kę na tle konkurencji jest to, że wnętrze jest niemal zupełnie pozbawione przycisków i pokręteł. Wszystko to, do czego już zdążyliśmy się przyzwyczaić – pokrętła klimatyzacji, przyciski radia itd. zostało zastąpione przez dotykowy panel w konsoli centralnej. Przy jego pomocy można sterować radiem, klimatyzacją,  korzystać z nawigacji, kamery cofania itd. Ekran dotykowy jest również multimedialnym centrum rozrywki, na którym można sterować odtwarzaczem muzyki i przeglądać zdjęcia.


Samochód jest oferowany z dziewięcioma silnikami do wyboru – czterema benzynowymi i pięcioma wysokoprężnymi. W najbliższych tygodniach na rynku ma zadebiutować wersja SW modelu, czyli funkcjonalne kombi, które najprawdopodobniej zwiększy zainteresowanie klientów.
 

Podziel się