infoCAR

RedutaPWPW
Zaloguj się

Kierował ponad dwadzieścia godzin 40-tonowym zestawem

Utworzono: 21-10-2015 0:00

W nocy z  18 na 19 października inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu przeprowadzili nocne działania kontrolne na terenie powiatu bolesławieckiego, ze szczególnym uwzględnieniem kontroli czasu jazdy, przerw i odpoczynku kierowców.

Kontrole wykazały wiele nieprawidłowości, źródło: www.gitd.gov.pl

Kontrole wykazały wiele nieprawidłowości, źródło: www.gitd.gov.pl

Już w trakcie pierwszej kontroli drogowej wykryto poważne naruszenia zagrażające bezpieczeństwu innych uczestników ruchu drogowego. Kierujący, członek załogi, celem wydłużenia czasu jazdy, rejestrował swoje aktywności na karcie przedsiębiorcy. Drugi, siedzący obok, zamierzał włożyć swoją kartę do tachografu, podobnie jak jego kolega, dopiero od granicy, co umożliwiłoby mu ukrycie rzeczywistego czasu pracy. Na uwagę zasługuje fakt, iż kierowcy załogi mogą prowadzić pojazd łącznie nawet przez 20 godzin.

W kolejnym zatrzymanym ciągniku siodłowym z naczepą  stwierdzono, iż w slocie tachografu zamiast karty kierowcy prowadzącego pojazd znajdowała się karta jego kolegi. Dokładna analiza aktywności kierowcy wykazała, iż w jednym przypadku prowadził pojazd przez 20 godzin i 23 minuty, odpoczywając w ciągu doby zaledwie 2 godziny i 24 minuty, a w kolejnym kierował 18 godzin i 52 minuty, przy odpoczynku dobowym wynoszącym zaledwie 2 godziny i 14 minut. Nie były to jedyne naruszenia kontrolowanego kierowcy. Mimo żądania nie okazał prawa jazdy twierdząc, że je zgubił. Wezwani na miejsce kontroli funkcjonariusze z Komendy Powiatowej Policji w Bolesławcu, weryfikując dane kierowcy stwierdzili, że utracił uprawnienia pod koniec września 2015 r., gdyż kierował pod wpływem alkoholu. W kolejnych czterech przypadkach ujawniono, iż kierowcy ukrywali swój rzeczywisty czas jazdy stosując „magnesy", w wyniku czego tachograf zamiast jazdy rejestrował odpoczynek. Co ciekawe, dwa z wyżej wymienionych pojazdów należały do tej samej firmy, a kierowcą jednego z nich był przedsiębiorca.

W ciągu niespełna czterech godzin działań kontrolnych, na osiem skontrolowanych ciężarówek, ujawniono łącznie sześć  przypadków manipulacji w pracę urządzeń rejestrujących czas jazdy, przerw i odpoczynku kierowców. W wyniku stwierdzonych naruszeń wobec przewoźników wszczęto postępowania administracyjne, a na kierowców nałożono mandaty karne.

Źródło: www.gitd.gov.pl

Podziel się