infoCAR

Jesteś w naszym starym serwisie.

Serwis działa, niedługo wszystkie usługi będą w nowym info-car.pl

Zaloguj się

Cała Polska zaangażowana w akcję „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”

Utworzono: 14-07-2014 0:00

Policjanci na terenie całej Polski zaangażowani są w kampanię "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" i poprzez działania prewencyjne upowszechniają znak kampanii.

Logo akcji, źródło: www.policja.pl

Logo akcji, źródło: www.policja.pl

Ze statystyk Policji wynika, że przez miesiąc trwania akcji, tj. od 9 czerwca do 9 lipca, podczas przeprowadzonych łącznie 505 539 kontroli drogowych, użytkownicy dróg otrzymali 440 tys. naklejek - symboli manifestu odpowiedzialnych - trzeźwych kierowców. W inicjatywę angażuje się coraz więcej podmiotów, które popierając ideę kampanii „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, pomagają w dystrybucji naklejek.

Walka z niewiedzą i przyzwoleniem społecznym

Od początku czerwca, na terenie wszystkich województw Policja rozdaje naklejki podczas działań prewencyjnych. Zaangażowani w akcję funkcjonariusze starają się dotrzeć do jak największej liczby kierowców w Polsce. Jak powiedziała Danuta Gut, dyrektor Związku Browary Polskie oraz koordynator akcji: Zmiana postaw i zachowań użytkowników dróg leży w interesie wszystkich zainteresowanych stron, władz, policji, organizacji, producentów i pracodawców. Stąd tak szeroka koalicja w tej inicjatywie. Kierowcy często są nieświadomi oddziaływania alkoholu na organizm, spożytego nawet na długo przed ruszeniem w drogę i że nawet po spożyciu niewielkiej ilości alkoholu, ich zdolności psychomotoryczne mogą zostać zaburzone. Brak informacji i właściwej edukacji oraz przyzwolenie społeczne na jazdę „na podwójnym gazie” to najczęstsze przyczyny wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców.

Koalicja rośnie w siłę

W pierwszych tygodniach trwania akcji przyłączyły się do niej takie podmioty jak Parlamentarny Zespół ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, firmy obsługujące floty samochodowe - Carolina Fleet Management, Carolina Toyota Wola – autoryzowany salon i serwis Toyoty oraz projekt edukacyjny Świadomy Kierowca – realizowany przez firmę Safety Logic. Do dystrybucji przyłączają się również media, dodając naklejki do nakładu swojej gazety. Dołączył już Przemysł Fermentacyjny i Owocowo-Warzywny, pomoc oferują również Gazeta Pomorska, Gazeta Lubuska oraz Polskie Drogi. Kampania została objęta honorowym patronatem Ministra Gospodarki.

Wszyscy partnerzy zachęcają zainteresowane podmioty do przyłączania się do kampanii i dalszego upowszechniania znaku „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” wśród jak największej liczby użytkowników dróg, czyniąc z niego symbol manifestu odpowiedzialnych – trzeźwych kierowców. Więcej informacji na stronie www.nigdyniejezdzepoalkoholu.pl ►

KGP

Źródło: www.policja.pl
 

Podziel się